شرح وظايف |
وظايف و اختيارات فرماندار
1- فرمانداران
در قلمرو ماموريت خويش به عنوان نماينده عالي دولت ، مسئوليت اجراي سياست هاي
عمومي كشور در ارتباط با وزارتخانه ها و موسسات و شركت هاي دولتي و ساير دستگاه
هائي كه به نحوي از بودجه عمومي دولت استفاده مي نمايند ، نهادهاي انقلاب اسلامي ،
نيروهاي انتظامي ، شوراهاي اسلامي شهر و شهرداري ها و موسسات عمومي غير دولتي را
عهده دار خواهند بود . همچنين نيروهاي انتظامي در چارچوب وظايفي كه در ارتباط با
امنيت منطقه دارند ، تحت نظارت فرماندار عمل خواهند كرد . برابر تبصره 2 ماده 1
مصوبه ياد شده ، استاندار به عنوان نماينده عالي دولت در برابر رئيس جمهور و هيات
وزيران مسئول بوده و به عنوان نماينده وزير كشور مسئوليت اجراي وظايف و اختيارات
آن وزارت را در استان عهده دار خواهد بود و در مقابل وزير كشور پاسخگوست و به همين
ترتيب فرماندار نيز مسئوليتهاي مذكور را در مقابل هيئت محترم دولت عهده دار مي
باشد .
2- فرماندار
مسئول برقراري و حفظ نظم و امنيت شهرستان است
.
3- هدايت
و تشكيل مرتب جلسات شوراي تامين و نظارت بر حسن اجراي مصوبات آن .
4- كليه
ارگان هاي عضو شوراي تامين و ساير دستگاه هاي اجرايي شهرستان موظفند مصوبات شوراي
تامين و دستوات امنيتي فرماندار را اجرا نمايند و رويدادهاي امنيتي و سياسي را به
فرماندار گزارش كنند . با متخلفين برابرمقررات رفتار خواهد شد .
5- پيش
بيني و پيشگيري معضلات امنيتي شهرستان ، تعيين و تدوين اولويت ها و سياست هاي
امنيتي و تعيين حدود وظايف و اختيارات امنيتي كليه دستگاه هاي اجرايي شهرستان در
چهارچوب وظايف قانوني آن ها
.
6- فراهم
آوردن موجبات اجراي طرح ها و سياست هاي عام امنيتي و انتظامي ، مصوبات مراجع
قانوني ، دستورالعمل ها و ابلاغيه هاي امنيتي
.
7- پيشنهاد
تشكيل موقت يا دائم و يا انحلال رده انتظامي در سطح شهرستان در چهارچوب قوانين و
دستورلعمل هاي مربوطه
.
8- نظارت
بر حسن اجراي قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي ، گذرنامه و وظيفه عمومي .
9- جلوگيري
از هر گونه تردد و نقل و انتقالات غير مجاز در چهارچوب سياست ها و خط مشي هاي مصوب .
10- برنامه
ريزي ، هدايت وايجاد هماهنگي هاي لازم در خصوص مبارزه با مواد مخدر ، قاچاق سلاح ،
مواد منفجره ، كالا و ارز
.
11- نظارت
بر حسن اجراي قوانين و مقررات مربوط به تردد ، اقامت ، تابعيت ، استملاك و ساير
امور مربوط به اتباع و نمايندگي هاي خارجي ، پناهندگان ، معاودين ، مهاجرين و
آوارگان .
12- فراهم
آوردن موجبات تشكل و تقويت شوراهاي اسلامي به منظور جلب مشاركت همه جانبه مردم
شهرستان در امور مشاركت پذير و سازماندهي مطلوب آن و اعمال نظارت بر شوراهاي فوق
در چهارچوب قوانين ومقررات مربوطه
13- تشكيل
و هدايت شوراهايي كه مسئوليت آن ها بر عهده فرماندار مي باشد و رعايت تصميمات
متخذه شوراهاي مذكور طبق قوانين ومقررات مربوطه
.
14- ايجاد
زمينه هاي لازم براي تاسيس و توسعه مجامع و تشكل هاي گوناگون فرهنگي ، اجتماعي ،
سياسي و تخصصي و نظارت بر فعاليت هاي آن ها به منظور گسترش مشاركت هاي مردمي در
همه زمينه ها و نهادينه شدن آزادي هاي سياسي و اجتماعي
.
15- اجرا
و نظارت بر همه پرسي و كليه انتخاب هايي كه به موجب قانون برگزار مي گردد .
16- انجام
مطالعات و ارائه پيشنهادات در خصوص تقسيمات كشوري
.
17- نظارت
بر حسن اجراي امور مربوط به ثبت احوال
.
18- ايجاد
زمينه مناسب جهت رشد و ارتقاء فرهنگي ، سياسي ، اقتصادي و اجتماعي بانوان و ايجاد
هماهنگي بين دستگاه هاي ذي ربط و نظارت بر فعاليت آن ها
.
19- فراهم
آوردن زمينه هاي مناسب براي رشد و پيشرفت و گسترش آموزش و پرورش ، ورزش همگاني ،
بهداشت عمومي ، آموزش عالي و تحقيقات
.
20- حفظ
و حراست از ارزش هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و گسترش فرهنگ اصيل اسلامي .
21- هدايت
و هماهنگي اقدامات مربوط به پيشگيري از منكرات و مفاسد اجتماعي .
22- فراهم
اوردن زمينه هاي عدالت اجتماعي و فقر زدايي
.
23- اتخاذ
تدابير و اعمال هماهنگي لازم به منظور پيشگيري ، كنترل و مهار بحران هاي ناشي از
حوادث و بلاياي طبيعي از قبيل سيل و زلزله
.
24- نظارت
بر امور ايثارگران و خانواده هاي معظم شهدا ء
.
25- هاهنگي
و نظارت بر مسائل رفاهي كاركنان دولتي و هماهنگ نمودن امور رفاهي آنان .
26- نظارت
بر حسن اجراي قوانين و مقررات
.
27- نظارت
و بازرسي از كليه ارگان هاي دولتي اعم از ادارات و موسسات و شركت هاي دولتي و ساير
دستگاه هائي كه به نحوي از بودجه عمومي دولت استفاده مي كنند و نيز نهادهاي انقلاب
اسلامي ، نيروي انتظامي ، شوراهاي اسلامي شهر و روستا ،شهرداري ها و موسسات عمومي
غير دولتي به جز مواردي كه به حكم قانون مستثني شده باشد و همچنين مراقبت در رفتار
و اعمال كليه كاركنان ارگان هاي مذكور
.
28- ارزشيابي
عملكرد مديران بر اساس مصوبات و دستورالعمل هاي مراجع ذي صلاح .
29- فراهم
آوردن زمينه همكاري و ايجاد هماهنگي بين فعاليت هاي دستگاه هاي دولتي ، سازمان هاي
محلي ، نهادهاي انقلاب اسلامي ، شوراهاي محلي در چهارچوب قوانين و مقررات مربوطه .
30- نظارت
و مراقبت در اجراي برنامه هاي عمراني (ملي ، استاني ) و در صورت لزوم دادن تذكر به
مسئولين اجرايي و يا اعلام مراتب به سازمان و اداره كل مربوطه در جهت رفع نواقص
احتمالي .
31- نظارت
بر حفظ و حراست از منابع طبيعي و محيط زيست و استفاده بهينه از منابع و امكانات
بالقوه و موجود شهرستان
.
32- شناسايي
استعدادهاي منطقه و تعيين نيازمندي هاي شهرستان و تصميم گيري ، هماهنگي و هدايت
برنامه ريزي و درخواست بودجه براي شهرستان با تاكيد بر اولويت هاي توسعه منطقه در
چهارچوب سياست ها و راهبردهاي توسعه ملي
.
33- هدايت
و هماهنگي فعلليت هاي بانكي و تعيين اولويت ها در اعطاي تسهيلات تكليفي بانكي در
چهارچوب سياست ها و برنامه هاي توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي كشور و تشويق
سرمايه گذاران از طريق تشكيل موسسات اعتباري غير دولتي و جذب سرمايه هاي محل و سوق
دادن آن ها به سمت فعاليت هاي توليدي و عمراني .
34- اجراي
ساير وظايفي كه در شهرستان از طريق مراجع ذي صلاح بر عهده فرماندار محول مي گردد
مانند طرح ملي آمارگيري ، سرشماري و آمارگيري كارگاهي ، ريشه كني فلج اطفال و ...
35- نصب
مديران شهرستان و مسئولين نهادهاي انقلاب اسلامي ، فرمانده انتظامي و نماينده صدا
و سيما توسط مديران كل با هماهنگي فرماندار صورت مي گيرد
.
36- چنانچه
بين فرماندار و مدير كل يا بالاترين مقام دستگاه اجرايي استان در خصوص نصب روسا و
مسئولين ادارات شهرستان اختلاف نظر وجود داشته باشد به منظور حل اختلاف ، هياتي
مركب از استاندار به عنوان نماينده رئيس جمهور ، مدير كل و يا رئيس سازمان ذي ربط
و فرماندار شهرستان مربوطه تشكيل و اتخاذ تصميم خواهند نمود
37- عزل
و تغيير روسا و مسئولين ادارت و شهرستان توسط مقام هاي مجاز دستگاه هاي ذي ربط با
اطلاع فرماندار صورت مي گيرد
.
38- كليه
روساي ادارات و يا بالاترين مقام اجرايي در شهرستان و فرمانده منطقه انتظامي
موظفند عدم حضور خود را در محل خدمت به اطلاع فرماندار برسانند و جانشين موقت خود
را به وي معرفي نمايند
.
39- در
مواردي كه فرماندار حضور رئيس اداره اي را در شهرستان در زمان معين ضروري بداند ،
مدير يا رئيس اداره موظف است از مرخصي يا ماموريت در ان زمان صرف نظر نموده و در محل
خدمت حضور يابد .
40- فرماندار
مي تواند در اجراي وظايف واحدهاي اجرايي در شهرستان كه به نحوي با برنامه هاي
توسعه و سياست هاي عمومي و مسائل امنيتي و آرامش عمومي مرتبط است و همچنين ايجاد
هماهنگي بين واحدهاي مذكور و استفاده بهينه از امكانات آن ها با رعايت قوانين و
مقررات مبادرت به تهيه و ابلاغ دستور العمل هاي اجرايي نمايد
.
41- كليه
واحدهاي قضايي در شهرستان موظفند در خصوص مسائلي كه به نحوي با آرامش و امنيت
عمومي شهرستان مرتبط مي باشد ، هماهنگي هاي لازم را با فرماندار معمول دارند ،
آئين نامه اجرايي در اين رابطه توسط امور اداري و استخدامي كشور با همكاري وزارت
كشور و وزارت دادگستري تهيه و به تصويب شوراي عالي اداري خواهد رسيد .
42- كليه
دستگاه هاي اجرايي موظفند ترتيبي اتخاذ نمايند كه فرماندار از ماموريت هاي سازماني
و اقدامات به عمل آمده و آخرين دستورالعمل ها و ضوابط و بخش نامه هاي صادره آگاهي
داشته باشد .
43- كليه
شوراها ، ستادها و مجامعي كه براي هماهنگي انجام وظايف دستگاه ها اجرايي در
شهرستان طبق قوانين و مقررات تشكيل مي گردد زير نظر فرماندار فعاليت خواهند نمود .
44- واحدهاي
اجرايي شهرستان موظف به ارائه گزارش عملكرد دوره اي خويش به فرماندار مي باشند .
فرماندار مي تواند در صورت لزوم حسب مورد خارج از دوره مزبور نيز از واحدهاي
شهرستاني گزارش امورمربوطه را دريافت نمايد
.
45- به
منظور فراهم ساختن زمينه مناسب جهت هماهنگي بين فعاليت هاي مختلف و افزايش قابليت
ها ، كارايي دستگاه هاي اجرايي و تحقق سياست هاي عمومي و برنامه هاي توسعه در
شهرستان شوراي اداري شهرستان به رياست فرماندار تشكيل مي گردد . تركيب ، وظايف ،
اختيارات و نحوه كار شوراي مزبور بر اساس آئين نامه اي خواهد بود كه توسط سازمان
امور اداري و استخدامي كشور با همكاري وزارت كشور تهيه و به تصويب شوراي عالي
اداري خواهد رسيد .
46- انجام
مراسم تشريفات (استقبال ، پذيرايي ، مشايعت ) از مقامات عالي رتبه داخلي و خارجي
كه رسما به شهرستان سفر مي نمايند به عهده فرماندار مي باشد
.
آيين نامه اجرايي موضوع اين ماده و
همچنين نحوه انجام تشريفات مربوطه به موجب آيين نامه اي خواهد بود كه به پيشنهاد
وزير كشور و وزارت امور خارجه به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد .
بنا به مراتب فوق همان گونه كه ملاحظه
مي شود وظايف فرماندار از گستردگي خاصي برخوردار مي باشد و با عنايت به اين امر
بديهي است كه فرماندار براي ايفاي مسئوليت هاي مذكور بايد ساز و كار لازم را فراهم
نمايد لذا بخشي از وظايف فرماندار شهرستان توسط بخشداري ها و واحدهاي مختلف
فرمانداري از جمله امور اجتماعي و انتخابات ، دفتر شهر و روستا ، دايره عمران ،
تعزيرات آرد و نان ، دفتر سياسي و حراست ، اداري و مالي و روابط عمومي انجام مي
گيرد كه ذيلا قسمت هايي از وظايف واحدهاي فرمانداري تشريح مي شود :
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
معاونت
معاون فرماندار علاوه بر اين كه در
غياب فرماندار مسئوليت هاي ايشان را دارا مي باشد و بر عملكرد واحدهاي فرمانداري
نيز جهت حسن اجراي امور به صورت مستمر نظارت خواهد داشت در زمينه هاي زير نيز
اقدام و پيگيري مي نمايد
.
الف ) نظارت و بازرسي :
1- تشكيل
جلسات ماهانه با هماهنگي فرماندار
2- نظارت
بر عملكرد ادارات شهرستان
3- اعمال
نظارت ويژه بر عملكرد كميته هاي اجرايي آرد و نان و حوادث غير مترقبه
4- تماس
هاي حضوري و تلفني با مسئولين شهرستان جهت اطلاع از نحوه كار آنان
5- ايجاد
هماهنگي بين ادارت و بخش داري هاي تابعه
6- پيگيري
عملكرد كليه دستگاه هاي اجرايي و بررسي كيفيت و كميت كار آن ها
7- دبير
جلسه شوراي اداري
8- پيگيري
امور مربوط به ارزشيابي سالانه مسئولين ادارات و كاركنان فرمانداري
ب ) امور اجتماعي :
1- جلب
اعتماد مردم به مسئولين از طريق ارتباط مستقيم و مستمر با آنان
2- پيگيري
تقاضاهاي مردم از ادارات و دادن تذكرات لازم در جلات به مسئولين جهت برخورد صحيح
با مردم
3- برگزاري
ملاقات هاي عمومي در شهر و روستا با هماهنگي فماندار
4- تشكيل
جلسات مختلف و پيگيري مصوبات آن ها
ج ) امور اقتصادي :
1- ايجاد
انگيزه و اطمينان براي سرمايه گذاري به منظور ايجاد كارخانجات و واحدهاي زير بنايي .
2- بررسي
طرح هاي پيشنهادي ادارت در شوراي برنامه ريزي شهرتان و اقدام مقتضي
3- تلاش
در ايجاد شركت هاي تعاوني و پيگيري استقرار دستگاه هاي مختلف اعم از مولد انرژي و
... در شهرستان
د ) مسائل فرهنگي و آموزشي :
1- اعمال
سياست هاي عمومي دولت در زمينه مسائل فرهنگي
2- تشكيل
جلسات مربوطه در اين راستا
3- پيگيري
ايجاد مراكز علمي و آموزش عالي در شهرستان به منظور ارتقاء سطح فرهنگي منطقه با
هماهنگي فرماندار
4- پيگيري
مسائل مربوط به جوانان ، اشتغال و آموزش برنامه هاي تفريحي و
...
5- پيگيري
و اقدامات لازم در خصوص ساير امور محوله از جانب استان و مافوق
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
دفتر فرماندار
1- تنظيم
اوقات ملاقات و ارتباط تلفني با توجه به اولويت ها و با هماهنگي مدير واحد
2- پاسخگويي
و احترام نسبت به مراجعان و همكاران
3- راهنمايي
ارباب رجوع
4- جلوگيري
از اعمال تبعيض در بين مراجعان
5- رعايت
اولويت ها در تنظيم جلسات
6- پيگيري
نامه ها تا حصول نتيجه
7- ارجاع
كارها قبل از وقت اداري به واحدها
8- در
جريان قرار دادن فرماندار از وقايع مهم
9- دسته
بندي و مرتب كردن نامه ها و تحويل به فرماندار و معاونت
10- انجام
ساير امور محوله از جانب مافوق
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
حراست
1- پيگيري
در مورد صدور كارت شناسايي و تردد جهت پرسنل
2- برقراري
كشيك حفاظتي جهت انجام امور اداري
3- انجام
اقدامات لازم به منظور آموزش حراستي
4- هماهنگي
با حراست استانداري
5- همكاري
و پيگيري در زمينه تهيه برنامه ارزشيابي سالانه كاركنان
6- جمع
آوري اطلاعات در خصوص كاركناني كه خدمت و ارزيابي كار آنان برجسته و يا ضعيف تشخيص
داده شده است
7- بررسي
و پيگيري و اعلام صلاحيت حفاظتي در مورد داوطلبين اشتغال ، انتقال ، ماموريت و
متقاضيان سلاح
8- اقدام
لازم به منظور پيشگيري از امكان نقض مقررات حراستي و رسيدگي به موارد نقض شده
9- تنظيم
سيستم مناسب جهت حراست و نگهداري از پرسنل و تاسيسات و كنترل ورود و خروج كاركنان
و نظارت بر عملكرد آنان در پاسخگويي به مراجعات روزانه مردم در جهت رعايت مقررات
10- انجام
كليه امور محرمانه مربوط به دستگاه ها
11- سركشي
از ادارات سطح شهرستان و ارائه مشكلات و نارسايي ها به مافوق
12- شركت
در جلسات مختلف شهرستان و استان و ارائه گزارش به مافوق
13- تشكيل
جلسات مسئولين دواير فرمانداري و بخشداري ها
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
شرح وظايف كارشناس فناوري اطلاعات :
1- مديريت
سايت فرمانداري
2- ارائه
طرح هاي به كارگيري و توسعه فناوري اطلاعات
3- ايجاد،
مديريت (از جمله ايمن سازي، تهيه نسخه پشتيبان و
...)
4- ارائه
خدمات ارتباطي شبكه هاي رايانه اي فرمانداري و بخشداريهاي تابعه شهرستان
5- تامين
و تهيه سيستم هاي نرم افزاري و سخت افزاري مورد نياز از طريق بهره گيري از بخش
خصوصي
6- هدايت
پشتيباني هاي فني سيستم هاي نرم افزاري و سخت افزاري مورد استفاده
7- تهيه
گزارش هاي عملكرد برنامه اي ماهانه
8- انجام
ساير امور محوله مرتبط با وظايف
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
دفتر سياسي
1- انجام
امور مربوط به تلكس ، فاكس ، بي سيم و تلفن
2- بررسي
نامه ها و مطالب و انتقادهايي كه از جانب نمايندگان مجلس مطرح و يا مكاتبه مي شود
3- طرح
و تعقيب دعاوي كيفري مربوط به فرمانداري
4- رسيدگي
و نظارت بر امور مربوط به اتباع و مهاجرين خارجي
5- بررسي
و پيشنهاد طرح هاي لازم به فرماندار جهت طرح در شوراي تامين
6- رسيدگي
به موارد ارجاع شده از سوي فرماندار و معاونت
7- مطالعه
و بررسي و اتخاذ تدابير عملي به منظور ايجاد و سازماندهي نيروي انتظامي و تجهيز و
تقويت آن
8- پيش
بيني هاي لازم براي تشكيل جلسه مربوط به كشف و جمع آوري اسلحه و مهمات و وسايل
ارتباط جمعي غير مجاز (بي سيم و
...)
9- مراقبت
در حسن اجراي مقررات وظيفه عمومي
10- پيگيري
امور مربوط به تابعيت و شناسنامه و طرح نتيجه در جلسه شوراي تامين
11- جمع
آوري اخبار و شايعه منطقه و گزارش به مافوق
12- تنظيم
گزارش و جمع آوري اطلاعات سياسي انتظامي و اجتماعي در مورد مشكلات و نارسايي ها و
تنش هاي قومي ، طايفه اي و كارگري و غيره
13- كسب
اخبار و اطلاعات در مورد عملكرد پاسگاه هاي انتظامي و ارائه راه ها و پيشنهادات در
اين خصوص
14- تهيه
صورتجلسات شوراي تامين شهرستان و پيگيري مصوبات مربوطه
15- تهيه
صورتجلسات كميسيون قاچاق ، سرقت و كميته امنيتي انتخابات و پيگيري مصوبات مربوطه
16- ارائه
پيشنهادات و راه حل هاي ممكن در جهت رفع مشكلات اجتماعي ، فرهنگي و سياسي و امنيتي
17- تشكيل
جلسه كميسيون مواد مخدر و پيگيري مصوبات
18- پيگيري
امور مربوط به تشكل هاي سياسي
19- جمع
بندي و شناسايي وقايع شهرستان و انعكاس به فرماندار و
...
20- انجام
ساير امور محوله از جانب مافوق
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
روابط عمومي و ارزيابي عملكرد و
پاسخگويي به شكايات
1- جمع
آوري و تمركز اطلاعات و اخبار مربوط به فرمانداري
2- بررسي
و تجزيه و تحليل مطالب منتشر شده در رسانه هاي گروهي در ارتباط با فرمانداري
3- ترتيب
برنامه هاي مصاحبه مطبوعاتي و راديو تلويزيوني فرماندار و ديگر مسئولين
4- همكاري
در برگزاري سمينارها و گردهمايي هاي متشكله توسط فرمانداري و تهيه گزارش هاي سمعي
و بصري و انعكاس آن از طريق رسانه هاي گروهي و هماهنگي در اين قبيل موراد با رسانه
ها
5- ارتباط
مستقيم با روابط عمومي استانداري و ادارات
6- همكاري
مستمر در برگزاري مراسم مذهبي و برپايي نماز جماعت و تعظيم شعائر اسلامي
7- انجام
امور انتشاراتي و چاپي فرمانداري
8- ايجاد
و اداره آرشيو اطلاعاتي ، نوار ، فيلم و روزنامه
9- در
صورت تامين اعتبار اداره كتابخانه فرمانداري
10- همكاري
در امر مراسم استقبال و بدرقه مهمانان
11- انجام
امور سمعي و بصري فرمانداري
12- تهيه
مقدمات جلسات و دعوت از اعضاء حسب دستور مقام مافوق
13- ارائه
تحليل و گزارش نهايي براي مراسم و بيان مشكلات احتمالي و نقاط ضعف و قوت به مقام
مافوق
14- تهيه
گزارش از مشكلات شهرستان با همكاري دستگاه هاي اجرايي و ارائه به مافوق
15- حضور
در ميان جامعه شهري و روستايي و آگاهي از مشكلات فصلي و دائمي مناطق مختلف شهرستان
و ارائه گزارش به مافوق
16- حضور
در جلسات و مسابقات فرهنگي و ورزشي شهرستان به منظور آگاهي از برنامه ها و تهيه
گزارش و ارائه به مافوق
17- ارسال
اخبار و گزارشات شهرستان به استان حسب دستور مقام مافوق
18- همكاري
در زمينه تشكيل جلسات شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي شهرستان
19- تهيه
بولتن و جمع بندي سالانه گزارشات مربوط به برنامه هاي شهرستان در ابعاد مختلف
20- انجام
ساير امور محوله از جانب مافوق
ارزيابي عملكرد
همكاري در تهيه و تدوين شاخص هاي
اختصاصي و معيارهاي ارزيابي عملكرد دستگاه اجرايي و موسسات و سازمان هاي وابسته به
آن
اجراي دستورالعمل هاي ارزيابي عملكرد
و تكميل فرم هاي مربوط و تهيه مستندات لازم
احصاء فرم هاي تكميل شده و مستندات آن
ها و ارائه به شوراي تحول اداري يا كميسيون تحول اداري دستگاه
همكاري و هماهنگي با شوراي (يا
كميسيون) تحول اداري دستگاه به منظور تعيين و تاييد امتيازات
بررسي برگه هاي تكميل شده و تاييد آن
ها بر اساس عملكرد واقعي توسط شوراي (يا كميسيون) تحول اداري
پيگيري و اجراي ارزيابي عملكرد دستگاه
اجرايي ، موسسات و شركت هاي دولتي وابسته تهيه گزارش تحليلي از نتايج ارزيابي و
ارائه آن به سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور در مقاطع زماني تعيين شده
نظارت بر حسن اجراي برنامه هاي
ارزيابي عملكرد در دستگاه اجرايي ، موسسات و شركت هاي دولتي وابسته و تحليل
ارزيابي هاي انجام شده و ارائه پيشنهادهاي لازم
انجام مطالعات و تحقيقات لازم در
رابطه با برنامه هاي عملكرد و شاخص هاي مورد عمل در دستگاه اجرايي و ارائه
پيشنهادهاي لازم
انجام ساير اموري كه در چارچوب برنامه
هاي ارزيابي عملكرد دستگاه از طرف سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور ارجاع مي گردد
دريافت برگه هاي تكميل شده توسط
مديران مسئول و مجريان دستگاه ذي ربط و تلفيق آن ها و ارسال جهت تصويب به مراجع ذي
ربط
وظايف بازرسي
تهيه و تنظيم برنامه هاي بازرسي مستمر
، دوره اي و يا موردي از واحدهاي ملي و استاني براي سنجش ميزان «مطابقت عمل و
عملكرد» اقدام كنندگان با اهداف ، برنامه ها ، دستورالعمل ها و ضوابط و شاخص هاي
مورد ارزيابي دستگاه
بازرسي از عملكرد مديران و كاركنان و
سنجش ميزان رضايت مردم از واحدهاي مختلف و نحوه برخورد مديران و كاركنان با ارباب
رجوع
تهيه گزارشات نوبه اي در فواصل ماهانه
، سه ماهه ، شش ماهه ، نه ماهه و سالانه براي اطلاع وزير و بالاترين مقام اجرايي
دستگاه از عملكرد واحدهاي مختلف
برقراري ارتباط با سازمان بازرسي كل
كشور و ايفاي وظيفه مندرج در ماده 12 قانون تشكيل سازمان بازرسي كل كشور، كميسيون
اصول 88 و 90 مجلس شوراي اسلامي و واحدهاي نظر سنجي دستگاه ها و رسانه هاي جمعي و
مطبوعات
تجزيه و تحليل عملكرد واحدها ، مديريت
ها و كاركنان بر اساس بازرسي هاي انجام شده
كشف مفاسد اداري از طريق بازرسي هاي
آشكار و پنهان و ارائه گزارشات لازم به مديران ذي ربط و بالاترين مقام اجرايي
دستگاه
آموزش و توانمندسازي مستمر بازرسان با
همكاري واحد آموزش دستگاه
اعلام نظر در مورد ميزان رضايت مردم
از عملكرد كاركنان و مديران به واحد امور اداري براي اعمال در وضعيت و مزاياي
استخدامي آنها در چارچوب قوانين و مقررات ذي ربط
وظايف پاسخگويي به شكايات
دريافت شكايات حضوري و مكتوب مردم
(مراجعين) از واحدها و كاركنان دستگاه
بررسي و تحقيق پيرامون صحت يا سقم
موضوع شكايات و پيگيري تا اخذ نتيجه نهايي به منظور پاسخگويي به شاكي
بررسي و پاسخگويي در خصوص مراجعات به
نهادهاي نظارتي و بازرسي از قبيل نهاد رياست جمهوري و سازمان بازرسي كل كشور
پيگيري و اخذ نظريات و پيشنهادهاي
واحدهاي تخصصي در ارتباط با شكايات واصله به منظور رسيدگي و اعلام پاسخ به شاكيان
جمع بندي شكايات در مقاطع سه ماهه و
تجزيه و تحليل علل بروز شكايات و ارائه گزارش براي بالاترين مقام اجرايي دستگاه و
سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور به گونه اي كه موجب كاهش شكايات مردمي گردد
پيگيري از نتايج گزارش هاي تهيه شده
پيگيري براي ارسال پاسخ به شاكيان
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
كارشناس اداري و مالي
1- نگاهداري
و تنظيم اعتبارات و اظهار نظر در خصوص طرح هاي مالي و انجام امور بانكي
2- تنظيم
صورت تعهدات و ديون و تهيه دفاتر مربوط به حساب هاي بانكي و كنترل صورتحساب و
مراقبت از اسناد هزينه ها
3- همكاري
و ارائه گزارش در خصوص تهيه بودجه
4- تهيه
ليست حقوق و مزاياي كاركنان و ... پرداخت هزينه هاي مستمر و دادن تنخواه به
كارپرداز
5- اقدام
در جهت رفع مشكلات فرمانداري و بخشداري ها و اقدام در خصوص مطالبات و پرداخت ديون
6- مراقبت
در انجام امور پرسنلي و اداري و پيگيري در زمينه صدور احكام استخدامي كاركنان و
پرونده هاي استخدامي و داوطلبان استخدام
7- اقدام
در مورد دفتر هيات تخلفات اداري و ابلاغ و اقدام در اجراي احكام و رسيدگي در مورد
دعاوي استخدامي
8- رسيدگي
و اقدام در مورد بازنشستگان
9- انجام
امور مربوط به انتقالات
10- پيگيري
احكام مربوط به برقراري مزاياي مستمر و غير مستمر
11- پيگيري
ترفيعات و تغيير گروه سالانه كاركنان به كمك واحدهاي فرمانداري
12- بررسي
در مورد حائزين شرايط براي انتصاب به پست هاي بلا تصدي و ارائه پيشنهادهاي لازم
13- رسيدگي
به حساب هاي تنظيمي واحدها و بخشداري ها
14- ابلاغ
قوانين و تصويب نامه ها و آيين نامه ها و اساسنامه هاي مصوب به واحدها
15- رسيدگي
به كليه امور ساختماني و تعميراتي و تحويل گرفتن كارهاي انجام شده طبق قرارداد
16- تهيه
و تنظيم نمونه هاي مكاتباتي
17- نظارت
بر نحوه انجام وظيفه نيروهاي خدماتي
18- تنظيم
احتياجات پرسنلي سالانه و.احدها و نيازمندي هاي فرمانداري و بخشداري ها
19- تهيه
اطلاعات و آمارهاي پرسنلي
20- انجام
بررسي هاي لازم در زمينه چگونگي تامين رفاه كاركنان
21- تهيه
و تنظيم امور مربوط به بيمه بهداشتي و درماني كاركنان
22- مراقبت
در حفظ ابزار و لوازمي كه در انبار نگهداري مي شود
23- پيشنهاد
پست هاي جديد به تناسب كارهاي جديد
24- تهيه
و تنظيم گزارشات آمار و اطلاعات مورد درخواست استانداري در زمينه امور اداري و
اموال فرمانداري
25- تهيه
ليست كشيك كاركنان
26- معرفي
كاركنان جهت شركت در كلاس هاي توجيهي و آموزش كوتاه مدت
27- تشكيل
جلسات شوراي كاركنان و پيگيري مصوبات
28- امور
مربوط به نقليه فرمانداري و پيگيري تجهيزات و تاسيسات ادارذي و پيش بيني نيازمندي
هاي سالانه
29- نظارت
بر حضور و غياب كاركنان
30- اقدام
لازم در جهت تعمير وسايل و لوازم اداري
31- انجام
ساير امور محوله از جانب مافوق
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
امور اجتماعي و انتخابات
1- بررسي
و شناسايي خصوصيات فرهنگي ، اجتماعي شهرستان
2- تعيين
اولويت ها و نيازمندي هاي اجتماعي و فرهنگي منطقه
3- تحقيق
پيرامون مسائل و مشكلات و آسيب هاي اجتماعي و ارائه زراه حل هاي مناسب براي رفع آن
ها
4- بررسي
و ريشه يابي عوامل ناهنجاري ها و آفات اجتماعي
5- ايجاد
هماهنگي و نظارت بر حسن اجراي طرح هاي مبارزه با منكرات و مفاسد اجتماعي
6- بررسي
و ايجاد هماهنگي در تحقيقات و تبليغات مربوط به مبارزه با اعتياد و قاچاق مواد
مخدر
7- بررسي
شكايات و اعتراضات نسبت به مصوبات شوراها و نيز تخلفات و انحرافات شوراها
8- پيگيري
امور مربوط به آموزش اعضاء شوراهاي اسلامي
9- برنامه
ريزي و ايجاد هماهنگي و پيش بيني هاي لازم به منظور انجام امر انتخابات
10- برآورد
اعتبارات ، نيروي انساني و مسائل و لوازم مورد نياز انتخابات
11- تهيه
شناسنامه انتخاباتي
12- شناسايي
و پيشنهاد افراد واجد شرايط جهت اعمال بازرسي و كنترل انتخابات به فرماندار
13- استخراج
نتايج آمارهاي مربوط به هر انتخابات و تجزيه و تحليل آن ها و تهيه گزارشات لازم
14- تكميل
پرونده هاي انتخاباتي و ارسال آن ها به استان
15- مطالعه
و بررسي و انجام امور مربوط به تقسيمات كشوري در شهرستان
16- مطالعه
لازم در خصوص امور مربوط به نام گذاري محلات شهر و تقسيمات كشوري
17- تنظيم
شناسنامه روستا حاوي اطلاعات مذكور و اولويت بندي روستا در راستاي خدمات رساني
بهينه به مردم در ابعاد فرهنگي ، آموزشي ،خدماتي و بهداشتي
18- تهيه
گزارش از كارهاي انجام شده در روستاها و پيگيري مشكلات ارباب رجوع در شهرستان تا
حصول نتيجه
19- پيگيري
و مكاتبه در خصوص امور مربوط به شوراهاي اسلامي شهر و روستا
20- دبير
جلسات شوراي اجتماعي ، شوراي بهداشت ،شوراي پشتيباني سواد آموزي ، كميته امور
بانوان و جوانان پيگيري مصوبات شوراي اداري و ساير جلسات
21- انجام
ساير امور محوله از جانب مافوق
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
واحدعمران و برنامه ريزي
1- تشخيص
نيازمندي هاي عمراني شهرستان در چهارچوب مسئوليت هاي وزارت كشور و تعيين اولويت ها
به منظور فراهم نمودن موجبات اجراي آن ها
2- بررسي
و مطالعه و همكاري در خصوص طرح هاي هادي و جامع شهرستان
3- هماهنگي
و همكاري لازم در خصوص امور شهرداري و نظارت بر كارهاي شهرداري
4- مطالعه
و ارائه پيشنهاد در خصوص برنامه هاي مديريت و برنامه ريزي استان جهت تامين اعتبار
5- تماس
با سازمان مديريت و ساير دستگاه ها براي تصويب و اجراي طرح ها
6- همكاري
با مسئولين ادارات در مراحل مختلف پياده نمودن طرح ها
7- كنترل
و بررسي اعتبارات عمراني شهرداري و
...
8- گزارش
پيشرفت عمليات عمراني حوزه شهرستان و بررسي علل تاخير در اجراي پروژه ها
9- بازديد
به هنگام و نظارت دقيق بر پروژه ها و طرح هاي عمراني و در صورت لزوم پيگيري در جهت
دريافت اعتبارات
10- نظارت
و مراقبت در امور مربوط مربوط به توزيع معادن شن و ماسه
11- نظارت
و پيگيري لازم در زمينه تامين مصالح مورد نياز پروژه هاي عمراني و همكاري با
كارشناس دفتر فني استانداري در رابطه با امور عمراني شهر
12- ارائه
به موقع فرم مربوط به نواقص پروژه هايي كه نقص دارند و كنترل ميزان مصالح مصرف شده
13- تشكيل
جلسات شوراي برنامه ريزي شهرستان و پيگيري مصوبات
14- پيگيري
امور مربوط به منازل سازماني
15- پيگيري
امور مربوط به حفاري در سطح شهر
16- بازديد
از مناطق خسارت ديده به اتفاق اعضاء كميته و در صورت لزوم پيگيري امور مربوط به
خسارت
17- تشكيل
جلسه كميته برفروبي و پيگيري مصوبات
18- بررسي
طرح هاي عمراني روستاها و شهرداري ها براي استفاده از اعتبارات وزارت كشور همچنين
طرح هايي كه از محل اعتبارات عمراني انجام مي گيرد
19- مطالعه
و بررسي وضع روستاها و شهرهاي شهرستان از نظر تاسيسات و تسهيلات رفاهي به منظور
شناخت و تعيين نيازهاي مالي و خدماتي روستاها و شهرداري ها
20- همكاري
در زمينه برنامه ريزي عمراني فرمانداري در رابطه با تهيه و تنظيم معيارها و ضوابط
لازم براي تعيين اولويت هاي طرح هاي عمراني در روستاها و شهرها
21- بررسي
در مورد منابع درآمد شهرداري به منظور ارائه خط مشي و اتخاذ روش هاي مناسب در جهت
ارتقاء سطح درآمد شهرداري و خودكفاي آن ها
22- بازرسي
از خدمات عمومي در سطح شهر و روستا و تهيه گزارش هاي ماهانه جهت مراجع ذي ربط
23- تعيين
اولويت ها از نظر مبارزه با خطرات ناشي از سيل براي تخصيص اعتبارات
24- بررسي
نيازهاي مالي شهرداري ها و انجام امور مربوط به حسابرسي آن ها
25- نظارت
بر كار شهرداري و مراقبت در امور راهنمايي و رانندگي و اتوبوسراني و تاكسيراني و
شركت حمل و نقل
26- انجام
امور مربوط به بخش كشاورزي ، صنايع ، ترافيك ، اصناف ، كميسيون نظارت ، تعزيرات حكومتي
و تنظيم بازار
27- پيگيري
امور مربوط به سوخت رساني در سطح شهرستان و سركشي و نظارت بر توزيع مواد سوختي
توسط فروشندگان
28- ارائه
آمارها و جمع بندي نيازمندي هاي شهرستان اعم از شهر و روستا و پيگيري نارسايي ها
از طريق ادارات شهرستان و استان
29- انجام
كليه امور مربوط به تسويه حساب ها با فروشندگان و عاملين
30- جمع
بندي توزيع مايحتاج و ارزاق عمومي وارده به شهرستان و پيگيري نارسايي ها و مشكلات
موجود در اين زمينه
31- انجام
امور مربوط به طرح تكريم ارباب رجوع
32- پيگيري
امور مربوط به اشتغال و تشكيل كميته اشتغال و نظارت بر طرح هاي توليدي و خدماتي
شهرستان و پيگيري و جمع بندي اعتبارات اشتغالزا از محل منابع مختلف اعتباري
33- پيگيري
امور مربوط به حوادث قهري و غير مترقبه در سطح شهرستان
34- جمع
آوري آمار و امكانات رفاهي و خدماتي ، فرهنگي و بهداشتي شهرستان اعم از شهر و روستا
35- آمار
روستاهاي فاقد آب و برق و جاده و مدرسه و مسجد
36- تهيه
گزارش از حوادث به منظور برآورد خسارت
37- تهيه
گزارش لازم در خصوص حمل و نقل شهري و روستايي
38- رسيدگي
به امور اصناف و اتحاديه هاي ذي ربط
39- جمع
آوري اطلاعات در خصوص وضعيت توزيع ارزاق عمومي در شهرستان (شهر و روستا) و انعكاس
به مسئولين ذي ربط
40- انجام
ساير امور محوله از جانب مافوق
pasting |
1395/10/28 |